a
Info:

Συναυλίες 2021.

Τρίτη, 27.07.2021, 20:30, Θέατρο Αρχαίας Μεσσήνης, Ελεύθερη Είσοδος
Κουαρτέτο Εγχόρδων Chiaroscuro
Ιστορικά τεκμηριωμένη εκτέλεση έργων Purcell, Mendelssohn και Beethoven

© Eva Vermandel

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Henry Purcell (1659 – 1695)
Φαντασία VII σε Ντο ελάσσονα, Z.738 για 4 βιόλες, 1680
Φαντασία XI σε Σολ μείζονα, Z.742 για 4 βιόλες, 1680

 

Felix Mendelssohn Bartholdy (1809 –1847), Κουαρτέτο εγχόρδων No.1, Op.12, 1829 

I. Adagio non troppo – Allegro non tardante
II. Canzonetta. Allegretto
III. Andante espressivo
IV. Molto allegro e vivace  

 

Ludwig van Beethoven (1770 – 1827), Κουαρτέτο εγχόρδων No. 13 σε Σι-ύφεση μείζονα, Op.130, 1825

I. Adagio ma non troppo – Allegro
II. Presto
III. Andante con moto, ma non troppo
IV. Alla danza tedesca. Allegro assai
V. Cavatina. Adagio molto espressivo
VI. Finale. Allegro 

 

Κουαρτέτο Εγχόρδων Chiaroscuro 

 

Alina Ibragimova, βιολί
Pablo Hernán Benedí, βιολί
Emilie Hörnlund, βιόλα
Claire Thirion, βιολοντσέλο

 

Το Κουαρτέτο Εγχόρδων Chiaroscuro ιδρύθηκε το 2005 και αποτελείται από τους βιολονίστες Alina Ibragimova (Ρωσία) και Pablo Hernán Benedí (Ισπανία), τη σουηδέζα βιολίστα Emilie Hörnlund και τη βιολοντσελίστρια Claire Thirion από τη Γαλλία. Το διεθνές αυτό σύνολο, το οποίο χαρακτηρίστηκε από το περιοδικό Gramophone ως «πρωτοποριακό στην αυθεντική ερμηνεία της Όψιμης Κλασικής μουσικής δωματίου», εκτελεί μουσική των Κλασικών και Πρώιμων Ρομαντικών Περιόδων σε εντέρινες χορδές και με ιστορικά δοξάρια. Ο μοναδικός ήχος του κουαρτέτου – που περιγράφεται στο The Observer ως «ένα σοκ του καλύτερου είδους για τα αυτιά» – έχει παινευθεί ιδιαίτερα από το κοινό και τους κριτικούς σε όλη την Ευρώπη. 

 

Η ολοένα και αυξανόμενη δισκογραφία τους περιλαμβάνει ηχογραφήσεις συνθέσεων των Mozart, Beethoven, Schubert, Mendelssohn και Haydn. Πρόσφατες κυκλοφορίες περιλαμβάνουν τον «Θάνατο και την Κόρη» και το Κουαρτέτο Εγχόρδων D.173 του Schubert, καθώς και το κουαρτέτο Op.76 του Haydn. Επερχόμενες κυκλοφορίες θα περιλαμβάνουν τα κουαρτέτα Op.18 του Beethoven και «Πρωσικό» του Mozart.  

 

Το Κουαρτέτο Εγχόρδων Chiaroscuro βραβεύτηκε με το πρώτο βραβείο του Förderpreis Deutschlandfunk / Musikfest Bremen το 2013 και διακρίθηκε με το πιο διάσημο βραβείο για CD της Γερμανίας, το Preis der Deutschen Schallplattenkritik, το 2015 για την ηχογράφηση του Κουαρτέτου του Μότσαρτ K. 421 σε Ρε ελάσσονα και του Δεύτερου Κουαρτέτου του Mendelssohn Op. 13 σε Λα ελάσσονα. Μεταξύ των μουσικών συνεργατών του συνόλου συγκαταλέγονται διάσημοι καλλιτέχνες όπως οι Kristian Bezuidenhout, Trevor Pinnock, Jonathan Cohen, Cedric Tiberghien, Nicolas Baldeyrou, Chen Halevi, Malcolm Bilson, Christian Poltera και Christophe Coin. 

 

Πρόσφατες εμφανίσεις περιελάμβαναν τις ενθουσιώδεις συναυλίες τους στο Konzerthaus της Βιέννης και στη Φιλαρμονική της Βαρσοβίας, την πρώτη τους περιοδεία στις ΗΠΑ και μια δεύτερη επίσκεψη στην Ιαπωνία. Άλλα αξιοσημείωτα στιγμιότυπα του συνόλου εντοπίζονται στο Διεθνές Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, στο Concertgebouw Άμστερνταμ, στο Wigmore Hall του Λονδίνου, στο Auditorio Nacional de Música της Μαδρίτης, στο Μουσικό Φεστιβάλ Grafenegg, στο Sage Gateshead, στο Auditorium du Louvre του Παρισιού, στο Gulbenkian Foundation στη Λισαβόνα, στο Φεστιβάλ West Cork και στο Snape Maltings του Aldeburgh ως σύνολο in residence

 

Κατά τη διάρκεια της σεζόν 2020/21, το Κουαρτέτο Εγχόρδων Chiaroscuro δίνει συναυλίες στο Ηνωμένο Βασίλειο, μεταξύ άλλων στο Wigmore Hall, το King’s Place και σε μια κατοικία στο Turner Sims, και εμφανίζεται σε πολλούς άλλους χώρους και φεστιβάλ, όπως Boulez Saal και Konzerthaus Βερολίνου, Beethovenfest Βόννη, Ελσίνκι, Ιαπωνία, Κίνα και Βόρεια Αμερική. Από το 2009, το Κουαρτέτο Εγχόρδων Chiaroscuro είναι σύνολο in residence στο Port-Royal-des-Champs. 

 

Το Κουαρτέτο Εγχόρδων Chiaroscuro είναι ευγνώμων στο Jumpstart Jr Foundation για την ευγενική παραχώρηση του βιολιού του Andrea Amati από το 1570.

Τετάρτη, 28.07.2021, 21:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, Ελεύθερη Είσοδος
Ρεσιτάλ σόλο βιόλας – Timothy Ridout
Με έργα Hindemith και Bach

© Kaupo Kikkas

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Paul Hindemith (1895 –1963), Σονάτα για βιόλα, Op.25 No.1, 1922

Ι. Breit. Viertel
ΙΙ. Sehr frisch und straff
ΙΙΙ. Sehr langsam
ΙV. Rasendes Zeitmaß. Wild. Tonschönheit ist Nebensache
V. Langsam, mit viel Ausdruck 

 

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750), Παρτίτα για βιολί No.2 σε Ρε ελάσσονα, BWV 1004, 1720

I. Allemande
II. Courante
III. Sarabande
IV. Gigue
V. Chaconne 

 

Timothy Ridout, σόλο βιόλα 

 

Ο Timothy Ridout, ο οποίος επιλέχθηκε ως Καλλιτέχνης Νέας Γενιάς του BBC το 2019, είναι ένας από τους πιο περιζήτητους βιολίστες της γενιάς του. Αυτή τη σεζόν εμφανίζεται ως σολίστ με τους Orchester de Lille, Καμεράτα Σάλτσμπουργκ, Philharmonia Orchestra, Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης, Tapiola Sinfonietta, Orchester National Bordeaux Aquitaine, Συμφωνική του Άαχεν, Συμφωνική του BBC και Siberian State Symphony Orchestras. Ο Ridout επιλέχθηκε για να συμπεριληφθεί στο μητρώο των νικητών της Κοινότητας του Borletti-Buitoni Trust για το 2020. Τον Ιανουάριο του 2020 κέρδισε το εναρκτήριο βραβείο Sir Jeffrey Tate της Συμφωνικής του Αμβούργου

 

Άλλες σημαντικές στιγμές αυτής της σεζόν περιλαμβάνουν ρεσιτάλ στο Wigmore Hall, το Auditorium du Louvre και το Φεστιβάλ της Λουκέρνης. Ο Ridout συμμετέχει στα Φεστιβάλ Lockenhaus, Heimbach και Kronberg σε συνεργασία με τους Isabelle Faust, Janine Jansen, Kian Soltani, Benjamin Grosvenor, Lars Vogt, Nicolas Altstaedt και Christian Tetzlaff. Αργότερα θα επιστρέψει στην Ιαπωνία και θα συμμετάσχει ύστερα από πρόσκληση του Mitsuko Uchida στην Ακαδημία Marlboro στις ΗΠΑ.

 

Τον τελευταίο χρόνο, ο Ridout έκανε το ντεμπούτο του με τη Συμφωνική του Αμβούργου, διατέλεσε καλλιτέχνης in residence στη Φιλαρμονική του Μπάντεν-Μπάντεν και ερμήνευσε το Κονσέρτο του Walton με την Ορχήστρα Tonhalle της Ζυρίχης υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Orpheum. Έχει συνεργαστεί με μαέστρους όπως οι Christoph Eschenbach, David Zinman, Gabor Takács-Nagy, Sylvain Cambreling, Jamie Phillips και Sir Andras Schiff.

 

Γεννημένος στο Λονδίνο το 1995, ο Ridout σπούδασε στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής και αποφοίτησε με το Queen’s Commendation for Excellence. Ολοκλήρωσε το 2019 μεταπτυχιακές σπουδές στην Ακαδημία Kronberg με το Nobuko Imai και το 2018 συμμετείχε στο Chamber Music Connects the World της Ακαδημίας Kronberg.

Πέμπτη, 29.07.201, 21:30, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, Ελεύθερη Είσοδος
Kalamata Festival Orchestra & Joshua Weilerstein
Με έργα Mozart, Σκαλκώτα, Γυφτάκη και Copland

© Sim Canetty-Clark

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Wolfgang Amadeus Mozart (1756 – 1791), Ντιβερτιμέντο σε Ρε μείζονα, K.136/125a, 1772

I. Allegro
II. Andante
III. Presto

 

Νίκος Σκαλκώτας (1904 – 1949), 36 Ελληνικοί Χοροί, AK 11, 1931-36 (επιλογή) 

Σειρά 1η 

I. Τσάμικος «Ένας αητός»
II. Κρητικός
III. Ηπειρώτικος 

Σειρά 3η 

III. Κλέφτικος 

Προσαρμογή για ορχήστρα εγχόρδων: Γιάννης Σαμπροβαλάκης (Κέντρο Ελληνικής Μουσικής)

 

Στάθης Γυφτάκης (1967), Μονόλογοι, Op.109, 2021 (Α’ παγκόσμια εκτέλεση)

 

Aaron Copland (1900 –1990), Appalachian Spring, Σουίτα για 13 όργανα, 1944

 

Kalamata Festival Orchestra 

Διεύθυνση: Joshua Weilerstein
Φλάουτο: Βίκυ Βασιλειάδη
Κλαρινέτο: Miquel Ramos Salvadó
Φαγκότο: Axel Benoit
Πιάνο: Αλεξία Μουζά
Βιολιά: Alina Ibragimova, Pablo Hernán Benedí, Felix Froschhammer, Olivier Blache
Βιόλες: Timothy Ridout, Emilie Hörnlund
Βιολοντσέλα: Indira Rahmatulla, Claire Thirion, Δημήτρης Λάμπος
Κοντραμπάσο: Romana Uhlíková

 

Ο Joshua Weilerstein είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Ορχήστρας Δωματίου της Λοζάνης, με ένα συμβόλαιο που έχει παραταθεί στη σεζόν 2020/21. Ο Weilerstein απολαμβάνει μια ακμάζουσα καριέρα ως προσκεκλημένος μαέστρος και έχει δημιουργήσει μια σειρά στενών σχέσεων τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Γαλλικής Ραδιοφωνίας, τη Γερμανική Φιλαρμονική Δωματίου της Βρέμης, τη Φιλαρμονική Μπέργκεν, τη Βασιλική Φιλαρμονική της Στοκχόλμης, τη Συμφωνική της Φιλανδικής Ραδιοφωνίας, τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης και τις συμφωνικές ορχήστρες της Βαλτιμόρης, του Ντιτρόιτ και του Μιλγουόκι, μεταξύ άλλων. Έχοντας επαινεθεί για τις «έντονες, εύγλωττες και εντυπωσιακά στην κόψη του ξυραφιού ερμηνείες του», ο Weilerstein είναι ιδιαίτερα περιζήτητος και σεβαστός για τον ενθουσιασμό και τη βαθιά του κατανόηση για συνθέτες που εκτείνονται από τον Gesualdo έως και τον Rouse.

 

Οι σημαντικότερες στιγμές της σεζόν 2020/21 του Weilerstein συμπεριλαμβάνουν μια επιστροφή στη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λονδίνου για μια live-stream συναυλία, τρία live-stream προγράμματα με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λίβερπουλ, το ντεμπούτο του με την Ορχήστρα Gürzenich της Κολωνίας και την επιστροφή του στις ορχήστρες: Φιλαρμονική της Βορειογερμανικής Ραδιοφωνίας του Ανόβερου, Εθνική Συμφωνική Δανίας, Φιλαρμονική Όσλο, Εθνική Βελγική και Ολλανδική Φιλαρμονική Ορχήστρα.  

 

Τις τελευταίες έξι σεζόν, η Ορχήστρα Δωματίου της Λοζάνης έχει ευδοκιμήσει υπό τη διεύθυνση του Weilerstein και έχει παγιώσει τη φήμη της ως μία από τις κορυφαίες ορχήστρες της Ευρώπης. Ο Weilerstein έχει επεκτείνει σημαντικά το εύρος του ρεπερτορίου της ορχήστρας και μαζί έχουν κυκλοφορήσει επιτυχημένες και κριτικά αναγνωρισμένες ηχογραφήσεις. Περιόδευσαν επιπλέον σε όλη την Ευρώπη με σολίστες όπως ο Juan Diego Florez, ο Lucas Debargue και ο Albrecht Mayer.

 

Γεννημένος σε μια οικογένεια μουσικών, η διαμορφωτική εμπειρία του Joshua Weilerstein με την κλασική μουσική ήταν ως βιολονίστας σε περιοδεία με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Νέων της Βοστώνης στον Παναμά και τη Γουατεμάλα, όπου η ορχήστρα έπαιξε για χιλιάδες νέους που δεν είχαν ακούσει ποτέ μια ζωντανή συναυλία ορχήστρας. Αυτό πυροδότησε την επιθυμία του Weilerstein να ακολουθήσει μια καριέρα στην κλασική μουσική. Κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού του στο βιολί και τη διεύθυνση στο Κονσερβατόριο της Νέας Αγγλίας, ο Weilerstein κέρδισε το 2009 το πρώτο βραβείο και το βραβείο κοινού στον Διαγωνισμό Malko για Νέους Μαέστρους στην Κοπεγχάγη. Στη συνέχεια διορίστηκε ως Βοηθός Μαέστρος της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης, όπου υπηρέτησε από το 2012 μέχρι το 2015.

 

Ο Weilerstein είναι βαθιά αφοσιωμένος στην ερμηνεία τόσο του καθιερωμένου όσο και του σύγχρονου ρεπερτορίου και προσπαθεί σε κάθε συναυλία να παρουσιάσει και μουσική από συνθέτες άγνωστους στο ευρύ κοινό. Έχει δημιουργήσει ένα εξαιρετικά επιτυχημένο podcast κλασικής μουσικής που ονομάζεται Sticky Notes, το οποίο απευθύνεται σε λάτρεις της μουσικής, αλλά και σε «νεοφερμένους». Η εκπομπή του έχει ακουστεί σχεδόν ένα εκατομμύριο φορές σε 154 χώρες. Υποστηρικτής της εύκολης επικοινωνίας μεταξύ του κοινού και της σκηνής, ο Weilerstein ενθαρρύνει τη συζήτηση περί όλων των πτυχών της κλασικής μουσικής, του προγραμματισμού της και της εμπειρίας των συναυλιών.

Παρασκευή, 30.07.2021, 21:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, Ελεύθερη Είσοδος
META-ΦYSICS vol. II – Ναταλία Γεράκη, Αλέξης Καραϊσκάκης-Νάστος, Λευκή Καρποδίνη ως λ-ensemble in trio
Όταν φυσικά φαινόμενα και ό,τι βρίσκεται πέραν της ανθρώπινης κατανόησης μεταμορφώνονται σε ήχους. Συνθέσεις για φλάουτο, βιολοντσέλο και πιάνο. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Η ανθρωπότητα έχει υπάρξει μάρτυρας κοσμολογικών φαινομένων από την απαρχή της στη Γη. Τα Φυσικά φαινόμενα – εν πολλοίς εκτός του ελέγχου του ανθρώπου – και τα ανεξήγητα Μεταφυσικά φαινόμενα εξελίσσονται ατέρμονα και αντικατοπτρίζουν τη «σοφία του σύμπαντος». Η σειρά MetaΦysics συνίσταται από προγράμματα, ερμηνευμένα κάθε φορά από διαφορετικό σχηματισμό των μελών του λensemble. Περιλαμβάνουν συνθέσεις εμπνευσμένες από φαινόμενα όπως: ηλιαχτίδες, βροχοπτώσεις, κρυστάλλους χιονιού, ήχους του δάσους, ήχους θηλαστικών, ιστορίες φαντασμάτων, καλέσματα ψυχών, βήματα δαιμόνων, μάγια και ξόρκια, όνειρα. Πρόκειται για μια περιδιάβαση στο σύμπαν, που μεταφράζεται σε ήχους που αντλούν από τη μουσική του 20ου και 21ου αιώνα. Το πρόγραμμα Meta-Φysics vol. ΙI περιλαμβάνει συνθέσεις για φλάουτο, βιολοντσέλο και πιάνο.

 

Leoš Janáček (1854 – 1928), Pohádka: Η ιστορία του τσάρου Berendyey (παραμύθι) JW 7/5 για βιολοντσέλο και πιάνο, 1923

I. Con moto-Andante
II. Con moto-Adagio
III. Allegro

 

Xingzimin Pan (1986), Kaidan (ιστορία φαντασμάτων) Op.13 για φλάουτο και πιάνο, 2013 (Α’ πανελλήνια εκτέλεση)

 

Andrea Tarrodi (1981), Κρυσταλλίτες για σόλο πιάνο, 2012 (Α’ πανελλήνια εκτέλεση)

 

Μηνάς Μπορμπουδάκης (1974), Τρεις Διαλογισμοί για μελωδικό όργανο και πιάνο, 1998 (Α’ παγκόσμια εκτέλεση στην εκδοχή για βιολοντσέλο και πιάνο)

I. Lento
II. Liberamente-quasi improvisando
III. Largo-molto intensivo

 

George Crumb (1929), Vox Balaenae (φωνή της φάλαινας) για τρεις μασκοφόρους μουσικούς για φλάουτο, τσέλο και πιάνο, 1971

I. Vocalise (…for the beginning of time)

II. Variations on Sea-Time:
Sea Theme – Adagio; solemn, with calm majesty
Var. I Archeozoic; timeless, inchoate
Var. II Proterozoic; darkly mysterious
Var. III Paleozoic; flowing
Var. IV Mesozoic; exultantly!
Var. V Cenozoic; dramatic; with a sense of imminent destiny

III. Sea-Nocturne (…for the end of time) – Adagio; serene, pure, transfigured

 

λ-ensemble in trio

Ναταλία Γεράκη, φλάουτο
Αλέξης Καραϊσκάκης-Νάστος, βιολοντσέλο
Λευκή Καρποδίνη, πιάνο

 

Η Ναταλία Γεράκη είναι Ελληνίδα φλαουτίστα με διεθνή παρουσία. Έχει ως βάσεις της καλλιτεχνικής της δραστηριότητας τη Στουτγάρδη και την Αθήνα. Εμφανίστηκε ως σολίστ, μουσικός ορχήστρας και δωματίου σε σημαντικές αίθουσες και φεστιβάλ σε ολόκληρη τη Γερμανία και την Ελλάδα. Συναυλίες και περιοδείες την έφεραν επίσης σε πολλές χώρες της Ευρώπης, στην Ασία, Αφρική και Νότια Αμερική. Υπήρξε κορυφαία Α’ της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και συνεργάστηκε με τις Württembergisches Kammerorchester Heilbronn, Staatsoper Stuttgart (Kammertheater), Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Καμεράτα-Ορχήστρα Φίλων Μουσικής. Ακόμα, υπήρξε σόλο Φλάουτο της Ορχήστρας Νέων της Μεσογείου (Μασσαλία) και υπότροφος του γερμανικού συνόλου μοντέρνας μουσικής Ensemble Modern Frankfurt (Φεστιβάλ Παξών). Ως σολίστ συνέπραξε μεταξύ άλλων με τις Bosch Sinfonie-Orchester Stuttgart, Akademisches Orchester Universität Stuttgart, Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Sinfonietta-Ορχήστρα Δωματίου Χανίων, Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων, Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, Academica Ορχήστρα Αθηνών, Ορχήστρα του Universidad Mayor Santiago (Χιλή). Έχει ηχογραφήσει σύγχρονα έργα για τη Βαυαρική Ραδιοφωνία, και την Ελληνική Ραδιοφωνία και Τηλεόραση. Μουσική σπούδασε στο Παρίσι (Conservatoire Municipal Nadia & Lili Boulanger, Δίπλωμα φλάουτου με το Α’ βραβείο της πόλης του Παρισιού) και στη Στουτγάρδη (Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart, τάξη Prof. Jean-Claude Gérard) με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Έχει επίσης κερδίσει την υποτροφία του Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης. Είναι τακτικά προσκεκλημένη καθηγήτρια σε διεθνή σεμινάρια (Masterclasses Adams European Flute Center/Ολλανδία, International Forum for Flute & Piano/Λουξεμβούργο, Springiersbacher Sommerkurse/ Γερμανία, Deutscher Tonkünstlerverband Instrumentenkurse/Γερμανία, Σεμινάρια Alliance Française Lusaka/Ζάμπια, Masterclasses Universidad Mayor Santiago/Χιλή, Masterclass Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», Μουσική Ακαδημία Αναργυρείου και Κοργιαλενείου Σχολής Σπετσών). Διδάσκει Μεθοδολογία Φλάουτου στο Κρατικό Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Στουτγάρδης (Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart) και Φλάουτο στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ερμηνείας). Είναι επίσης καθηγήτρια φλάουτου στο ιστορικό Ωδείο Αθηνών.

 

Ο Αλέξης Καραϊσκάκης-Νάστος είναι ένας από τους πιο δυναμικούς και ενθουσιώδεις βιολοντσελίστες μιας νέας γενιάς Ελλήνων μουσικών. Παίζει με την ίδια άνεση τόσο μοντέρνο όσο και μπαρόκ βιολοντσέλο, με το ρεπερτόριο του να εκτείνεται από την πρώιμη μπαρόκ μέχρι και την σύγχρονη μουσική δημιουργία. Η καλλιτεχνική του δραστηριότητα περιλαμβάνει εμφανίσεις σε σημαντικούς χώρους συναυλιών και φεστιβάλ της Ελλάδας και της Ευρώπης (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Palazzo Ducale Βίλνιους, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση, «Φάρος» του Κ.Π.Ι.Σ.Ν., Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Τρίτο Πρόγραμμα Ελληνικής Ραδιοφωνίας, Pavillon Musical de la Comtesse du Bary στο Παρίσι). Το 2017 έκανε ντεμπούτο στην Αμερική ερμηνεύοντας τις «Παραλλαγές σε ένα ροκοκό θέμα» του Piotr Ι. Tchaikovsky. Έχει συμπράξει ως σολίστ με τις ορχήστρες του Δήμου Αθηναίων και την B.S.O της Florida. Είναι ιδρυτικό μέλος του Trio el Greco. Από το 2018 τελεί καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Σάμου του Ιδρύματος Schwarz, το οποίο βραβεύτηκε ως καλύτερο φεστιβάλ της περιφέρειας για την περίοδο 2018-2019 από την Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής. Ο ίδιος βραβεύτηκε το 2011 από τον ίδιο οργανισμό ως ο καλύτερος πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης. Ανήσυχο πνεύμα ο Αλέξης Καραϊσκάκης-Νάστος διευρύνει συνεχώς τα πεδία της καλλιτεχνικής του δραστηριότητας επιδιώκοντας συνεργασίες στο χώρο του χορού και του θεάτρου, με χορογράφους όπως ο Χρίστος Παπαδόπουλος και ο Pierre Magendie, καθώς και με τη θεατρική ομάδα VASISTAS και την Αργυρώ Χιώτη. Διδάσκει βιολοντσέλο στην Αθήνα, ενώ έχει κληθεί να δώσει σεμινάρια στο Πανεπιστήμιο της Florida. Σπούδασε στο Conservatoire National de Région de Boulogne-Billancourt στο Παρίσι αποφοιτώντας με άριστα και δύο πρώτα βραβεία (Μουσικής δωματίου και Βιολοντσέλου), και στη Hochschule der Künste της Ζυρίχης αποσπώντας πτυχία Bachelor και Master. Καθηγητές του ήταν οι Xavier Gagnepain, Raphaël Chrétien και Roel Dieltiens στο βιολοντσέλο και η Hortense Cartier-Bresson στη μουσική δωματίου. Έχει παρακολουθήσει ενεργά σεμινάρια με τους Anner Bylsma, Philippe Müller και Jérôme Pernoo.

 

H πιανίστα Λευκή Καρποδίνη έχει δώσει συναυλίες στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, στον Καναδά, το Ισραήλ, τη Ρωσία, την Αμερική και τα νησιά Μπαρμπέιντος, σε διεθνή μουσικά φεστιβάλ (Schleswig Holstein, Banff, Cully Classique, Brighton, Cheltenham, Mecklenburg Vorponnerm, Tel Hai Piano Festival, Διεθνές Φεστιβάλ Αιγαίου, Φεστιβάλ Πιάνου Ηρακλείου, Παξών, Σύμης) και σε σημαίνοντες συναυλιακούς χώρους (Meistersaal Berlin, ZKM Karlsruhe, Wigmore Hall του Λονδίνου, Royal Festival Hall London, Παλλάς, Παρνασσός, Ίδρυμα Θεοχαράκη), Έχει συνεργαστεί με πολυάριθμες ορχήστρες και σύνολα (Κουαρτέτο Stenhammar, Ensemble Modern Frankfurt, Συμφωνική Ορχήστρα Δήμου Αθηναίων, Guildhall Symphony Orchestra, Pan-European Orchestra). Υπήρξε μέλος των μουσικών συνόλων Trioskop και Fibonacci (πιάνο τρίο) με έδρα το Βερολίνο. Με τον πιανίστα Michael Brownlee Walker συμπράττει ως πιανιστικό ντούο. Οι εμφανίσεις της έχουν αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Λευκή Καρποδίνη είναι αριστούχος διπλωματούχος πιάνου του Ωδείου Αθηνών και απόφοιτος του Guildhall School of Music and Drama του Λονδίνου (Bmus, Mmus, PGDip) και της Ακαδημίας ΙΕΜΑ της Φραγκφούρτης. Υπήρξε μεταξύ άλλων υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών, της ΙΕΜΑ και του Belgais Centre της Πορτογαλίας, όπου μαθήτευσε δίπλα στη Maria Joao Pires. Έχει βραβευτεί με τον τίτλο Sir Henry Richardson Award και έχει πάρει το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Schubert (GSMD) και στον Πανελλήνιο Μουσικό Διαγωνισμό «Φίλων». Έχει ηχογραφήσει για το Deutscher Musikrat, το BBC και την Ελληνική Ραδιοφωνία. Έχει συνεργαστεί με Έλληνες και ξένους συνθέτες και έχει παρουσιάσει έργα σε Α’ εκτέλεση. Η διδασκαλία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της δραστηριότητά της από το 1996 έως σήμερα. Από το 2016 διδάσκει πιάνο στο Ωδείο Αθηνών. Επίσης διδάσκει τακτικά σε σεμινάρια πιάνου στην Αγγλία (Pro Corda Piano Course). Παράλληλα με την πιανιστική της δραστηριότητα συνθέτει κομμάτια για πιάνο για διάφορα μαθησιακά επίπεδα. Έχει συνθέσει μουσική για τη θεατρική παράσταση «Να σώσουμε την παράσταση» (κείμενο/σκηνοθεσία: Βασίλης Ραΐσης), η οποία κυκλοφόρησε σε μορφή audiovisual book με σκίτσα της εικαστικού Ελεάννας Μαρτίνου.

Σάββατο, 31.07.2021, 21:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, Ελεύθερη Είσοδος
Metamodal – Σωκράτης Σινόπουλος Quartet
Ο αρχέγονος ήχος της λύρας συναντά την τζαζ και τη σύγχρονη μουσική

© Sevi Tsoni

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Νέες συνθέσεις για λύρα και πιάνο τρίο εμπνευσμένες από τις ελληνικές μουσικές παραδόσεις

 

Ο συνδυασμός του αρχέγονου ήχου της λύρας με το πιάνο τρίο, οι εμφανείς επιρροές από την ελληνική παραδοσιακή, τη βυζαντινή και την κλασική μουσική, αλλά και η ποικιλομορφία αυτοσχεδιασμών που βασίζονται τόσο στην τζαζ όσο και τη σύγχρονη μουσική, συνθέτουν τον ιδιαίτερο ακουστικό χαρακτήρα του κουαρτέτου του Σωκράτη Σινόπουλου.  

 

Ο Σωκράτης Σινόπουλος σημειώνει σχετικά: «Για εμένα το κουαρτέτο είναι η ιδανική ομάδα με την οποία μπορώ να εξερευνήσω καινούργιες συνθετικές ιδέες και νέες φόρμες, ενώ αυτό που εκτιμώ και απολαμβάνω περισσότερο είναι το ότι είμαστε σε θέση να κρατάμε τη σπίθα αναμμένη με τέτοιο τρόπο που κάθε συναυλία μας να μοιάζει σαν να είναι η πρώτη φορά που συναντιόμαστε για να παίξουμε μουσική μαζί».

 

Το κουαρτέτο ξεκίνησε το 2011, δουλεύοντας αρχικά με διασκευές κομματιών από τις μουσικές παραδόσεις του ελληνικού χώρου, και σύντομα επικέντρωσε την εργασία του πάνω σε πρωτότυπες συνθέσεις του Σωκράτη Σινόπουλου. Το υλικό αυτό εκδόθηκε το 2015 με παραγωγό τον Manfred Eicher από την ECM Records με τίτλο «Eight Winds» (ECM 2407) και απέσπασε εξαιρετικές κριτικές διεθνώς. Ακολούθησε το δεύτερο άλμπουμ με τίτλο «Metamodal» (ECM 2631) το οποίο εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2019.

 

 

© Maren Kuiter

Σωκράτης Σινόπουλος Quartet
Σωκράτης Σινόπουλος, λύρα
Γιάννης Κυριμκυρίδης, πιάνο
Δημήτρης Τσεκούρας, μπάσο
Δημήτρης Εμμανουήλ, τύμπανα

 

Γιάννης Σκανδάμης, ηχοληψία

Κυριακή, 01.08.2021, 21:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, Ελεύθερη Είσοδος
Brahms/Babadjanian
Συναυλία μουσικής δωματίου με τους Αλεξία Μουζά, Felix Froschhammer, Ηλία Σδούκο και Indira Rahmatulla

© Angel Sifontes

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Johannes Brahms (1833 –1897), Κουαρτέτο πιάνου No.3, Op.60, 1855–75

Ι. Allegro non troppo
ΙΙ. Scherzo. Allegro
ΙΙΙ. Andante
ΙV. Finale. Allegro comodo 

 

Arno Babajanyan (1921 –1983), Πιάνο τρίο σε Φα-δίεση ελάσσονα, 1952

I. Largo – Allegro espressivo
II. Andante
III. Allegro vivace

 

Αλεξία Μουζά, πιάνο
Felix Froschhammer, βιολί
Ηλίας Σδούκος, βιόλα
Indira Rahmatulla, βιολοντσέλο

Δευτέρα, 02.08.2021, 21:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, Ελεύθερη Είσοδος
Portrait in yellow – Spiral Trio
Με όχημα τον τζαζ αυτοσχεδιασμό, ακολουθήστε μας σε ένα μοναδικό και απρόβλεπτο μουσικό ταξίδι

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ο ήχος του τρίο χαρακτηρίζεται από το διαρκές interplay, τη διαρκή και αυτοσχεδιαστική διάδραση των μουσικών δηλαδή, που σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο των αυτοσχεδιαστικών τους ικανοτήτων φέρνουν στο μουσικό αποτέλεσμα έντονα τα στοιχεία της έκπληξης, της διαρκούς περιπέτειας, της φρεσκάδας, της ποικιλίας στη δημιουργία των μουσικών εικόνων και της φαντασίας στην αφήγηση. Οι ακροατές των συναυλιών τους καλούνται να παρακολουθήσουν αυτήν την περιπέτεια που συντελείται κάθε στιγμή μπροστά τους, να συντονιστούν με το διαρκές παιχνίδι των τριών μουσικών και εν τέλει να βιώσουν μια βαθιά εσωτερική εμπειρία.

 

Από τα σημαντικότερα σχήματα της ελληνικής τζαζ σκηνής, το Spiral Trio μετρά ήδη 8 χρόνια παρουσίας στα ελληνικά μουσικά πράγματα, ταυτόχρονα είναι ένα από τα λίγα ελληνικά σχήματα με παρουσία σε ευρωπαϊκές σκηνές και φεστιβάλ. Οι τρεις κορυφαίοι μουσικοί, με σημαντική ήδη προσωπική πορεία ο καθένας στο όργανό του, δημιούργησαν το Spiral Trio από την ανάγκη τους να δουλεύουν ομαδικά και να πειραματίζονται πάνω στον μοντέρνο τζαζ αυτοσχεδιασμό. Με την πολύχρονη εμπειρία τους στις ελληνικές και ευρωπαϊκές σκηνές έχουν διαμορφώσει πια έναν ξεχωριστό και αναγνωρίσιμο ήχο, τόσο ως μουσικές μονάδες όσο και ως σύνολο.  

 

Η σύσταση του Spiral Trio έγινε το 2012. Από την πρώτη στιγμή η χημεία μεταξύ τους ήταν εμφανής και καλλιεργήθηκε ακόμα περισσότερο μέσα από τις εμφανίσεις τους σε clubs και τζαζ φεστιβάλ στην Ελλάδα και την υπόλοιπη Ευρώπη. Το 2017 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους άλμπουμ «Spiral Trio» από την ANKh Music Productions, που περιλάμβανε σχεδόν αποκλειστικά jazz standards, και, πρόσφατα, το 2021, ηχογράφησαν το δεύτερο άλμπουμ τους που αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από πρωτότυπες συνθέσεις των μελών του τρίο, και αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα.

 

Spiral Trio

Σπύρος Μάνεσης, πιάνο
Αρίωνας Γυφτάκης, κοντραμπάσο
Αναστάσης Γούλιαρης, τύμπανα

 

Ο Σπύρος Μάνεσης (Αθήνα 1978) είναι Έλληνας πιανίστας της τζαζ. Στις σπουδές του περιλαμβάνονται πτυχία κλασικού και τζαζ πιάνου από το Ωδείο Athenaeum (Αθήνα, με δασκάλους τους Μ. Αϊβάζοβα, Γ. Κοντραφούρη, Σ. Σύρρο), Bachelor και Master στο τζαζ πιάνο από το Κονσερβατόριο του Άμστερνταμ (με δασκάλους τους K. Boehlee, H. Vroomans, K. Goessens, R. v. Bavel and H. Fraanje) και πτυχίο Μουσικολογίας από το ΕΚΠΑ.

 

Το 2008 πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στη δισκογραφία με το πρότζεκτ TRIOISM (ANKh JAZZ). Το 2011 κυκλοφόρησε το «Undelivered» από την Πορτογαλική εταιρεία JACC Records, με σχεδόν αποκλειστικά πρωτότυπες συνθέσεις και ενορχηστρώσεις για πιάνο τρίο, με τους Joao Hasselberg στο κοντραμπάσο και Kaspars Kurdeko στα τύμπανα – δίσκος που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές. Είναι μέλος του Chronos Project μαζί με τους Δήμητρα Γαλάνη, Χρήστο Ραφαηλίδη, Πέτρο Κλαμπάνη και Θωμά Κωνσταντίνου, με τους οποίους κυκλοφόρησε το ομώνυμο άλμπουμ. Το 2016 κυκλοφόρησε το «First Takes», από την ελβετική εταιρεία Unit Records, ένας δίσκος ντουέτο με την Γαλλίδα σαξοφωνίστα Christine Corvisier. Το 2017 κυκλοφόρησε το «Spiral Trio» (ANKh JAZZ) με τους Αρίωνα Γυφτάκη στο κοντραμπάσο και Αναστάση Γούλιαρη στα τύμπανα και το 2018 το κουαρτέτο TFATFY (Μηνάς Λιάκος, Στέλιος Προβής και Σεραφείμ Γιαννακόπουλος).

 

Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται σημαντικά ονόματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό όπως Dean Bowman, Olivier Gatto, Laurent Maur, Gilad Hekselman, JD Walter, Marc Abrams, Bodek Janke, Max Pollak, Heather Cornell, Jaques Morelenbaum, Paula Morelenbaum, Joao Firmino, Joana Espadinha, Pablo Reyes, Christine Corvisier, Δήμητρα Γαλάνη, Σαβίνα Γιαννάτου, Χρήστος Ραφαηλίδης, Πέτρος Κλαμπάνης, Δήμος Δημητριάδης, Γιάννης Παπαναστασίου, Ανδρέας Πολυζωγόπουλος, Αρίωνας Γυφτάκης, Αναστάσης Γούλιαρης και άλλους, ενώ έχει περιοδεύσει σε χώρες όπως Κύπρος, Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία, Ισπανία, Πορτογαλία, Λετονία, Λιθουανία, ΗΠΑ, Κολομβία και Κίνα. Επίσης, ως σολίστ έχει συνεργαστεί με την πορτογαλική συμφωνική ορχήστρα Orquestra do Norte, τη Συμφωνική της ΕΡΤ, και τις Δημοτικές Συμφωνικές Ορχήστρες Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

 

Το 2015 βραβεύτηκε με το πρώτο βραβείο στον 1ο ελληνικό διαγωνισμό για jazz ensembles Απόλλων, με το project του Spiral Trio (τότε Manesis/Gyftakis/Gouliaris trio)

 

Ο Σπύρος Μάνεσης είναι καθηγητής τζαζ πιάνο στο Ωδείο Athenaeum, έχει υπάρξει επισκέπτης καθηγητής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου (2010-11) και έχει οργανώσει και κατευθύνει τετραήμερο σεμινάριο για το τζαζ πιάνο, παραγγελία της ΕΛΣ (2018).

 

Ο Αρίωνας Γυφτάκης γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1995. Σε ηλικία 7 χρονών άρχισε μαθήματα βιολιού στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας. Ύστερα από τέσσερα χρόνια, ξεκίνησε μαθήματα ηλεκτρικού μπάσου με καθηγητές τον Νίκο Τσότρα και αργότερα τον Χάρη Χαραλάμπους. Το ενδιαφέρον του όμως για την τζαζ τον οδήγησε στο κοντραμπάσο. Έτσι σε ηλικία 14 χρόνων ξεκίνησε τζαζ κοντραμπάσο και μαθήτευσε δίπλα στον Σύλβιο Σύρρο για τέσσερα χρόνια με τον οποίο σπούδασε τζαζ αυτοσχεδιασμό, ατελιέ και τζαζ αρμονία. Παράλληλα σπούδασε κλασικό κοντραμπάσο με τον Τάκη Καππογιάννη. Το Μάιο του 2013, ύστερα από εξετάσεις, απέσπασε την Full Presidential Scholarship από στο Berklee College Of Music. Εκεί σπούδασε με τους John Lockwood, Eddie Gomez, Hal Crook και Dave Santoro. Έχει συνεργαστεί με τους Γιώργο Κοντραφούρη, Σπύρο Μάνεση, Γιάννη Παπαναστασίου, Ανδρέα Πολυζωγόπουλο, Daniel Rotem, Αναστάση Γούλιαρη, Davis Whitfield, Gabriele Milozzi και άλλους.

 

 

 

 

Ο Αναστάσης Γούλιαρης είναι απόφοιτος του τμήματος τζαζ του Ωδείου Athenaeum με καθηγητή τον Σύλβιο Σύρρο. Σπούδασε drums με τον Αντώνη Γαρίνη και τον Νίκο Σιδηροκαστρίτη και κλασικά κρουστά με τον Κ. Βορίση και τον Κ. Θεοδωράκο. Έχει πάρει μαθήματα από τους Billy Hart, Adam Nussbaum, Mark Guiliana. Είναι απόφοιτος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

 

Την περίοδο 2000-2005 συνεργάζεται με το group Άβατον με το οποίο περιοδεύει στην Ελλάδα (Φεστιβάλ Αθηνών το 2002, Just Dance Festival το 2004) και στο εξωτερικό (Balcan Square Festival 2002 Βόρεια Μακεδονία και Σερβία, Jazz Progetto Festival το 2004 στην Κρεμόνα-Ιταλία και περιοδεία στην Ιταλία το 2005). Συμμετέχει στον δίσκο «εξ’άβατον» του κιθαρίστα και συνθέτη Γιάννη Παπαδάκη (Lyra, 2003).

 

Το 2004 με τους χορευτές/χορογράφους Κατερίνα Σκιαδά και Γιάννη Μανταφούνη σχηματίζουν την ομάδα σύγχρονου χορού Lemurius. Μαζί δημιουργούν και ερμηνεύουν τρία έργα: «Προβάλλοντας την Σκιά» το 2004 (Διεθνές Φεστιβάλ χορού Καλαμάτας και Balcan Dance Platform στην Πράγα τον ίδιο χρόνο), «Human Dimensions» το 2006 (4ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της Αθήνας) και «Υπερπαραγωγή» το 2010 (Φεστιβάλ Αθηνών το 2011).

 

Το 2012 ξεκινάει το Spiral Trio μαζί με τους Σπύρο Μάνεση και Αρίωνα Γυφτάκη. Ένα μοντέρνο πιάνο τρίο με έντονο interplay και ξεκάθαρες αναφορές στην παράδοση του τζαζ λεξιλογίου. Το τρίο θα ηχογραφήσει τον πρώτο του δίσκο στην ANKh Records το 2017 και θα πραγματοποιήσει δύο ευρωπαϊκές περιοδείες και συμμετοχές σε σημαντικά φεστιβάλ. Το 2017 το τρίο συνεργάζεται με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων για το 17ο Athens Technopolis Jazz Festival.

 

Έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες και Ευρωπαίους μουσικούς παίζοντας σε διάφορα jazz clubs και μουσικές σκηνές. Διδάσκει drums, αυτοσχεδιασμό και jazz ensemble σε μουσικές σχολές, ιδιαίτερα μαθήματα και σεμινάρια.

Όλες οι συναυλίες είναι με ελεύθερη είσοδο. Για την αποφυγή συνωστισμών, έγκαιρη απόκτηση δελτίων ελεύθερης εισόδου είναι υποχρεωτική.

Διάθεση περιορισμένων δελτίων ελεύθερης εισόδου καθημερινά από τις 24 Ιουλίου.

10:00-12:00 18:00-20:00

Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας, Βιλεαρδουίνου, 24100 Καλαμάτα

Πεζόδρομος Αριστομένους, Καλαμάτα

Για περισσότερες πληροφορίες: info@kalamatamusicdays.com
+30 27210-21881 & +30 6985898280

ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ

 

  1. Για την ομαλή και ασφαλή είσοδο στο θέατρο είναι απαραίτητη η έγκαιρη προσέλευση του κοινού 45 λεπτά πριν την έναρξη της κάθε παράστασης.
  2. Είναι υποχρεωτική η χρήση μη ιατρικής μάσκας από κάθε θεατή, κατά την είσοδο, την έξοδο και καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης.
  3. Κατά τη διέλευσή τους προς και από τους χώρους των παραστάσεων, οι θεατές θα πρέπει να τηρούν αποστάσεις τουλάχιστον 1,5 μέτρου ακολουθώντας τις οδηγίες του προσωπικού και τις σχετικές σημάνσεις, προκειμένου να μην δημιουργείται συνωστισμός, ενώ δεν επιτρέπεται η παραμονή στους κοινόχρηστους χώρους.
  4. Δεν προβλέπεται διάλειμμα.
  5. Υπάρχει υποχρεωτική ταξιθεσία για την τοποθέτηση των θεατών στις θέσεις τους.
  6. Δεν επιτρέπεται η μετακίνηση των θεατών σε θέσεις διαφορετικές από αυτές που αναγράφονται στο εισιτήριό τους ή υποδεικνύονται από τους ταξιθέτες.
  7. Με το πέρας της παράστασης η αποχώρηση γίνεται σταδιακά από τον χώρο υπό τις οδηγίες των ταξιθετών.

 

*Τα μέτρα αυτά ενδέχεται να τροποποιηθούν ανάλογα και με τις ανακοινώσεις των αρμοδίων αρχών. Παρακαλούμε να επισκέπτεστε τακτικά τον ιστότοπο του Φεστιβάλ για τυχόν αλλαγές και νέα.