a
Info:

Αρχείο 2020.

4ες Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας. 25 μέχρι 29 Σεπτεμβρίου 2020.

Αφίσες.

Πρόγραμμα.

Παρασκευή, 25.09.2020, 18:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας
Μάνος Κιτσικόπουλος – Ρεσιτάλ πιάνου
Έργα για σόλο πιάνο των Liszt, Chopin και Κωνσταντινίδη

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Franz Liszt (1811 – 1886), Nuages gris, S. 199

 

Frederic Chopin (1810 – 1849), Μπαλάντα No.4, Op.52

 

The Beatles (δύο μεταγραφές για πιάνο του Μάνου Κιτσικόπουλου)

Norwegian Wood
Eleanor Rigby

 

Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903 – 1984), Οκτώ Νησιώτικοι Χοροί (1954)

I. Allegretto con grazia
II. Allegro moderato ma energico
III. Allegretto
IV. Andantino mosso
V. Con moto
VI. Allegretto vivo e con spirito
VII. Moderato
VIII. Vivo e giocoso

 

Franz Liszt, Μπαλάντα No.2, S.171

 

 

Πιάνο, Μάνος Κιτσικόπουλος

Σάββατο, 26.09.2020, 18:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας
Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα & Σύνολο Δωματίου CAERUS
Συναυλία μουσικής δωματίου με συνθέσεις Winkelman, Bach, Schnittke, Ξενάκη, Bartok και Britten

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Helena Winkelman (1974 – ), Τσιακκόνα για βιολί σόλο (2002)

 

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750), Παρτίτα για βιολί σόλο No.3 σε Μι Μείζονα, BWV 1006

I. Preludio
II. Loure
III. Gavotte en Rondeau
IV. Menuett I & II
V. Bourrée
VI. Gigue

 

Alfred Schnittke (1934 – 1998), Φούγκα για βιολί σόλο (1953)

 

Ιάννης Ξενάκης (1922 – 2001), «Διπλή Ζυγιά» για βιολί και βιολοντσέλο (1952)

 

Béla Bartók (1881 – 1945), Ντούο για δύο βιολιά, Sz.98 (επιλογή)

 

Benjamin Britten (1913 – 1976), Κουαρτέτο εγχόρδων No. 2 σε Ντο Μείζονα, Op. 36 (1945)

I. Allegro calmo, senza rigore
II. Vivace
III. Chacony: sostenuto

 

 

Σύνολο Δωματίου CAERUS
Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα & Tim Crawford, βιολιά
Pablo Hernán, βιολί & βιόλα
Vashti Hunter, βιολοντσέλο

Κυριακή, 27.09.2020, 18:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας
Τα χρώματα του ήχου
Μια μοναδική παράσταση με τον τσελίστα Jean-Guihen Queyras και τον ζωγράφο Jérémie Queyras

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

«Ένας καλλιτέχνης μπορεί να ικανοποιηθεί πλήρως μόνο με την ενοποίηση όλων των μορφών τέχνης στην υπηρεσία μίας κοινής καλλιτεχνικής προσπάθειας. Οποιοσδήποτε κατακερματισμός της καλλιτεχνικής ευαισθησίας περιορίζει την ελευθερία του, και τον αποτρέπει από την πλήρη και συνολική έκφραση όλων αυτών που μπορεί να είναι. […] Όταν το μάτι και το αυτί ενδυναμώνουν από κοινού τις εντυπώσεις που λαμβάνονται από αυτά, μόνο τότε ο καλλιτέχνης είναι παρών στην πληρότητά του.»
Richard Wagner, Η τέχνη του μέλλοντος (1850)

 

Η παράσταση αυτή εξερευνά τις ατελείωτες δυνατότητες της μουσικής και της  ζωγραφικής, αλλά και τα όριά τους. Πώς επηρεάζει αυτό που ακούμε αυτό που βλέπουμε, αλλά και ανάποδα, πώς επηρεάζει αυτό που βλέπουμε αυτό που ακούμε; Αν η μουσική είναι η τέχνη της στιγμής, τότε η ζωγραφική θα πρέπει να είναι η τέχνη της διαιώνισής της.

Από τον Bach μέχρι τον Britten, μέσω των Kurtág και Dutilleux, η ζωγραφική και η μουσική θα ανοίξουν έναν διάλογο με επίκεντρο σημαντικά έργα αυτών των συνθετών. Θα αφεθεί στην κρίση των θεατών και ακροατών να τραβήξουν τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ της  ζωντανής στιγμής και του τι απομένει από το βίωμά της. Η παράσταση αυτή δίνει την ευκαιρία στο κοινό να αναθεωρήσει απόψεις του σχετικά με τη ζωγραφική, τη μουσική και τις ποιότητες που αυτές οι τέχνες συμμερίζονται.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Johann Sebastian Bach (1685 – 1750),
Σουίτα για βιολοντσέλο σόλο No. 3 σε Ντο Μείζονα, BWV 1009, I. Prélude

 

György Kurtág (1926 – ),
PilinszkyJános: Gérard de Nerval: Largamente

 

J. S. Bach, Σουίτα για βιολοντσέλο σόλο No. 3 σε Ντο Μείζονα, BWV 1009, II. Allemande

 

G. Kurtág, Jelek II Op.5b, II. Giusto, vivo

 

J. S. Bach, Σουίτα για βιολοντσέλο σόλο No. 3 σε Ντο Μείζονα, BWV 1009, III. Courante

 

G. Kurtág, Jelek II Op.5b, I. Agitato

 

J. S. Bach, Σουίτα για βιολοντσέλο σόλο No. 3 σε Ντο Μείζονα, BWV 1009, IV. Sarabande

 

G. Kurtág, Az hit: Parlando, rubato, con slancio

 

J. S. Bach, Σουίτα για βιολοντσέλο σόλο No. 3 σε Ντο Μείζονα, BWV 1009, V. Bourrée I & II

 

G. Kurtág, Árnyak: Presto

 

J. S. Bach, Σουίτα για βιολοντσέλο σόλο No. 3 σε Ντο Μείζονα, BWV 1009, VI. Gigue

 

Henri Dutilleux (1916 – 2013), Trois strophes sur le nom de Sacher

 

Benjamin Britten (1913 –1976), Σουίτα για βιολοντσέλο No. 3, Op. 87

I. Introduzione: Lento
II. Marcia: Allegro
III. Canto: Con moto
IV. Barcarolla: Lento
V. Dialogo: Allegretto
VI. Fuga: Andante espressivo
VII. Recitativo: Fantastico
VIII. Moto perpetuo: Presto
IX. Passacaglia: Lento solenne

 

 

Jean-Guihen Queyras, βιολοντσέλο
Jérémie Queyras, ζωγράφος

Δευτέρα, 28.09.2020, 20:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας
Δάφνις και Χλόη (1931) / Αρίωνας Γυφτάκης Τζαζ Τρίο
Προβολή βουβού φιλμ με ζωντανή μουσική συνοδεία

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Βασισμένο στο ομώνυμο ειδύλλιο του Λόγγου (2ος αιώνας μ.Χ.), το φιλμ Δάφνις και Χλόη γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε το 1930 από τον ποιητή και πρωτοπόρο του Ελληνικού Κινηματογράφου Ορέστη Λάσκο. Όλοι οι ηθοποιοί συμπεριλαμβανομένων των πρωταγωνιστών – η Ελληνοαμερικανίδα χορεύτρια Λούση Ματλή και ο Απόλλων Μαρσύας (ψευδ. του μετέπειτα φωτογράφου Έντισον Βήχου) – ήταν ερασιτέχνες. Η ταινία θεωρείται συχνά ως το πρώτο ευρωπαϊκό φιλμ με γυμνές σκηνές, γεγονός που συζητήθηκε αρκετά με την προβολή του το 1931.

Η πλοκή τοποθετείται στη Λέσβο της ύστερης αρχαιότητάς και περιγράφει τη σεξουαλική αφύπνιση ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ο Δάφνις και η Χλόη εγκαταλείπονται στην ύπαιθρο μετά τη γέννησή τους και υιοθετούνται και ανατρέφονται από δύο βοσκούς, τον Λάμονα και τον Δρύα. Τα δύο παιδιά μεγαλώνουν μαζί βόσκοντας τα κοπάδια των θετών γονέων τους και ερωτεύονται. Μετά από πολλές περιπέτειες και εμπόδια τελικά καταφέρνουν να ζήσουν τον έρωτά τους.

Το φιλμ παραμένει αρκετά πιστό στο αρχαίο κείμενο και γυρίστηκε στην ύπαιθρο της Λέσβου και στη Λίμνη Βουλιαγμένη. Η αρχική κόπια και το αρνητικό της ταινίας ήταν χαμένα για πολλά χρόνια. Κάποια στιγμή βρέθηκαν στις Η.Π.Α. και η ταινία αποκαταστάθηκε από την τεχνική υπηρεσία της Ταινιοθήκης της Ελλάδος το 1992, με τη συνεργασία του σκηνοθέτη.

Η πρωτότυπη μουσική του Αρίωνα Γυφτάκη θα συνοδεύσει, μέσα από την αρμονία, τον ρυθμό και τον αυτοσχεδιασμό, τη βουκολική διάθεση του φιλμ αναπτύσσοντας ταυτόχρονα έναν αισθητικό διάλογο με το κλασσικό έργο του Λάσκου. Με επιρροές από μουσικούς όπως οι Steve Lacy, Alban Berg, Sam Rivers και Paul Bley, η μουσική θα ακολουθήσει την ερωτική αφύπνιση, αγωνία και απόγνωση των δύο νέων, χωρίς να μειώνει ωστόσο τον εαυτό της σε απλό συνοδό της κινούμενης εικόνας.

 

Αρίωνας Γυφτάκης Τζαζ Τρίο

Gabriele Milozzi, άλτο και σοπράνο σαξόφωνο
Αρίωνας Γυφτάκης, κοντραμπάσο και πιάνο
Αναστάσης Γούλιαρης, τύμπανα και βιμπράφωνο

 

Η προβολή είναι μια συμπαραγωγή με τη Filmhouse – Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας και την Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

 

Με ελληνικούς μεσότιτλους και αγγλικούς υπότιτλους.

Τρίτη, 29.09.2020, 20:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας
Beethoven & Shostakovich
Συναυλία πιάνο τρίο με την Αλεξία Μουζά, τον Felix Froschhammer και την Indira Rahmatulla

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ludwig van Beethoven (1770 – 1827), Πιάνο τρίο Op. 1 No. 1 σε Μι ύφεση Μείζονα

I. Allegro
II. Adagio cantabile
III. Allegro assai
IV. Finale. Presto

 

Dmitri Shostakovich (1906 – 1975), Πιάνο τρίο No. 2 Op. 67 σε Μι Ελάσσονα

I. Andante
II. Allegro con brio
III. Largo
IV. Allegretto

 

 

Αλεξία Μουζά, πιάνο
Felix Froschhammer, βιολί
Indira Rahmatulla, βιολοντσέλο

Masterclasses.

Ακυρώθηκαν. Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Τύπος και ΜΜΕ.

«Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας: Επιστρέφουν δυναμικά στα τέλη Σεπτεμβρίου!» στο messinialive.gr, 12 Σεπτεμβρίου 2020, ανακτήθηκε στις 30.01.2021.

«Δυναμική επιστροφή για τις Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας» στο vradini.gr, 22 Σεπτεμβρίου2020, ανακτήθηκε στις 30.01.2021.

«Έρχονται οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας» στο clickatlife.gr, 22 Σεπτεμβρίου 2020, ανακτήθηκε στις 30.01.2021.

«Ο Jean-Guihen Queyras και ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα στις Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας» στο culturenow.gr, 22 Σεπτεμβρίου 2020, ανακτήθηκε στις 30.01.2021.

«Πώς η Καλαμάτα γίνεται κέντρο του Πολιτισμού: Μετά το Φεστιβάλ Χορού, οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες» στο iefimerida.gr, 22 Σεπτεμβρίου 2020, ανακτήθηκε στις 24.01.2021, αρχειοθετήθηκε στις 21.12.2020.

Γεωργακοπούλου, Τατιάνα, «Συνέντευξη: Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας: Ο πολιτισμός ανθίζει και πάλι στη Μεσσηνιακή πρωτεύουσα» στο monopoli.gr, 25 Σεπτεμβρίου 2020, ανακτήθηκε στις 24.01.2021, αρχειοθετημένο εδώ στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ.

Οικονόμου, Γεωργία, «Συνέντευξη: Ο διεθνούς φήμης βιολονίστας Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα μιλά στο Infowoman» στο infowoman.gr, 25 Σεπτεμβρίου 2020, ανακτήθηκε στις 24.01.2021, αρχειοθετημένο εδώ στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ.

Οικονόμου, Γεωργία, «Η καρδιά του Πολιτισμού «χτυπά» πλέον στην Καλαμάτα» στο infowoman.gr, 25 Σεπτεμβρίου 2020, ανακτήθηκε στις 30.01.2021.

Φωτογραφίες.

Φωτογράφιση: © Angel Sifontes & Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας

Νέα.